13 Haziran 2007 Çarşamba

"Iron Maiden Terbiyesi" Serisinden ; No More Lies !

Dance of Death albümünün bu muhteşem şarkısı aslında Iron Maiden’ı özel kılan bir çok özelliği içinde barındırmakta, bana göre son albümün en iyi parçası !
Şarkının ismi ‘No More Lies’, Başka yalan yok! İşte başlı başına Maiden Terbiyesi diye bir olgunun yok yere yaratılmadığının kanıtı, onun ne kadar somut bir olgu olduğunun kanıtlarından birisidir bu başlık. Binlerce seçimle baş başa kaldığımız bu uzun(!) yaşam da bir kişinin değişen(!) fikirleri anlatılıyor bu parçada.
O kişi kim mi? Benim, sensin, bizleriz o kişi… O kişi Maiden, o kişi; Heavy Metal'i hisseden herkes.



Konuyu çok fazla uzatmadan, incelemeye başlayalım:

There's a darkening sky before me.
There's no time to prepare.
Salvage a lost horizon
But no regrets from me.
Maybe i'll be back some other day.
To live again, just who can say.
In what shape or form that i might be.
Just another chance for me.


Şarkının başındaki inanılmaz girişten sonra Bruce harika sesiyle bizleri karşılıyor ve başlıyor yaşamında kaybetmiş olan veya kaybettiğini düşünmekte olan birisinin ağzından anlatmaya:
Geçmişim, eski yaşantım karanlıktı, hem de çok. Ve benim şimdi hiç hazırlanacak zamanım yok, kurtarmak için unutulmuş bir anlayışı. Ama hiç vicdan azabı duymuyorum. Belki, başka bir gün geri gelirim, yeniden yaşamak için. Ne olacağımı, hangi şekilde olacağımı kim söyleyebilir ki. Bir şans daha, sadece benim için…

Hayatta pes etmek en kolayıdır her zaman için. Pes etmek; yenilgiyi kabul ederek, hiçlikten geldiğin bu dünyada yeniden hiçliğe gitme imkanını elinin tersiyle itmektir. Ama onunla mücadele etmekte kolay değildir ki. Cesaret ister, kuvvet ister, gurur ister… Iron Maiden bu kararın eşiğine gelmiş birini anlatıyor. Unutmayın aslında hepimizi anlatıyor.

A hurried time, no disgrace,
instead of racing to conclusion,
wishing all my life away,
No-one can stop me now.

Time is up, it couldn't last,
but there's more things i'd like to do,
i'm coming back,
to try again,
some day maybe i'll wait till then...
No More Lies


Hayatımda telaşlı bir zamandayım ama hiç utanç yok, pişman eğilim yaptıklarımdan, sonuç için yarışmak yerine bütün yaşamımı istiyorum, Beni hiç kimse durduramaz. Vakit doldu, sonunda, yapamaz bunu.
Daha yapacaklarım var, Geri geliyorum, yeniden denemek için, Belki başka bir gün, daha sonra beklerim, Daha fazla yalan yok!!

Tam her şey bitti derken son anda bir şeyler olur, bir şeyler hissedersin ama tanımlayamazsın, anlayamasın ne olduğunu. Pişmanlıkla karışık bir hırs dolar içine, cesaret pompalamaya başlar beynin, işte o zaman heavy metal iş başında demektir. Hak ettiğini almak istersin, önüne gelen her engeli aşmaya hazırsındır, seni durduracak hiçbir güç yoktur. Heavy Metal durdurulamaz. Hakkını alana kadar rahat yoktur artık sana.


They're all sitting at my table.
Talking tall and drinking wine.
Their time is up just like me
But they just don't know it yet.
So just a word of warning
When you're in your deepest dreams.
There's nothing you can hide from.
I've got my eye on you.


Onların hepsi benim yerimde oturuyorlar, bir zamanlar bende oradaydım, ben de onlar gibiydim. Onlar da benim yaptığım gibi uzun uzun konuşuyorlar ve şarap içiyorlar.
Onların zamanı doldu, aynı benim gibi. Ama henüz bilmiyorlar bunu, Bu yüzden uyarıyorum onları…
En derin rüyalarınla baş başayken, gizleyebileceğin hiçbir şey yok. Gözlerim senin üzerinde.

Bir kişi yaşamında hatalar yapmış, yanlış seçimler yapmış. Şimdi görüyor her şeyi, o hataları yapanları izliyor ve hatırlıyor kendisinde o hataları yaptığını. Onu hiç kimse uyarmamıştı ama o uyarıyor onları. Son bir kez, onlar için sadece bir uyarı!

The clock is fast. The hour is near.
Eventful past is everclear.
My mind is set. The time is here.
I think i'm coming home...


Zaman çok hızlı geçiyor, o an artık çok yakın. Maceralı geçmiş çok sert. Zihnim hazır ve zaman geldi. Sanırım artık eve geliyorum.

A hurried time, no disgrace,
instead of racing to conclusion,
wishing all your life away,
No-one can stop me now.


Time is up, it couldn't last,
but there's more things i have to do,
i'm coming back,
to try again,
don't tell me that this is the end...
No More Lies


Geri geliyorum, yeniden denemek ve başarmak için. Bunun, ölümün bir son olduğunu söyleme bana! Artık yalan yok!

Ne kadar küçük olursa olsun, gün ışığını görme ihtimaliniz olduğu sürece devam edin, hiç durmayın. Yeni bir başlangıç için çabalarsanız, geçmişinizden ders alırsanız en büyük düşmanınız olan zaman en büyük dostunuz olur. Yeter ki pes etmeyin.

Heavy Metal ruhu geçmişinizle olan savaştan galip çıkmak ve yeniden başlamak için gereken gücü size verecektir. Eğer o ruhu muhafaza etmeyi başarırsanız..

Bu gün bir şeyin daha farkına vardım. Maiden senelerdir ne kadar da cömert davranmış bizlere. Nasıl olur da bir heavy metal grubu, normal insanlar(!), bu kadar bilgili oluyor ve bunu heavy metali hisseden herkesle paylaşıyor. Üstelik bu bilgiye ulaşmakta çok kolay. Maiden tek bir şey istiyor bizden, düşünmemizi.

Hiç yorum yok: